مبانی لینک سازی
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


لینک ها برای موتورهای کاوش مانند پلی میان صفحه ها وبسایت های محسوب می شوند. آن‌ها با ایفا تحقیق های بغرنج بر روی پیوند ها میتوانند به طرز رابطه صفحات با یکدیگر پی ببرند.
موتورهای کاوش از سال 1990 تا کنون لینک و پیوند ها را تحت عنوان یک رای مثبت برای تارنما ها تصور کرده و برای آن اهمیت متعددی قائل بوده اند. امروزه موتورهای کاوش تعریف‌و‌تمجید خویش از بک پیوند ها را به نحوی انقلابی ارتقاء داده اند و با به کار گیری از الگوریتم های بغرنج ای داده ها این پیوند ها را پردازش می نمایند.
لینک و پیوند ها تمامی چیز سئو نیستند، اما متخصصین ماهر seo درصد متعددی از فاکتورهای مرتبه بندی را بدین موضع تخصیص میدهند. موتورهای کاوش با به کار گیری از نظارت بک پیوند ها به بررسی محبوبیت آن پرداخته و در عین فعلا اعتبار و اسپم بودن آن را نیز محاسبه می نمایند. 

دوره آموزش سئو


سایت های دارای اعتبار بک لینک و پیوند های متعددی از سایر تارنما های دارای اعتبار استحصال می نمایند و در مقابل وب سایت های اسپم لینکی از سایت های دارای اعتبار استخراج نمیکنند.
فاکتورهای مربوط به لینک ها
موتورهای کاوش به چه شکل به قیمت گذاری بک پیوند های وب سایت میپردازند؟ برای جواب دادن به این پرسش ما یحتاج است که به اجزای یک لینک و پیوند پرداخته و مشاهده کنیم که چگونه موتورهای کاوش به آن اجزا نگاه می نمایند. در پی این نوشته ی علمی به معرفی فاکتورهایی می پردازیم که در‌این نگاه موثر است. این فاکتورها در تفحص هایی که کارشناسان seo از بک لینک های وب سایت دارا هستند مورد دقت قرار میگیرند.
1. محبوبیت جهانی
هر چه محبوبیت وبسایت پیوند دهنده بیشتر باشد، ارزش بک لینک نیز بیشتر خواهد بود. اینترنت سایتی مانند ویکیپدیا دارنده بک لینک و پیوند های بسیاریست و از این رو اینترنت سایتی اصلی و دوستداشتنی به حساب آورده می شود. برای کسب اتکا و آتوریتی بیشتر از موتورهای کاوش نیاز است که لینک هایی از سایت های مرتبط و دارای اعتبار دستیابی فرمایید.

2. محبوبیت موضوعی
هر چه وب سایت لینک و پیوند دهنده به شما دارنده موضوعی در حدود مسئله وب سایت شما باشد، مطمئنا بها آن بک پیوند بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال بک پیوند از سایتی با حوزه دیجیتال مارکتینگ برای یک سایت با حوزه سئو، بک لینکی ارزشمند به حساب آورده می شود.

3. انکر تکست
یک کدام از فاکتورهای اصلی قیمت گذاری پیوند ها از حیث موتورهای کاوش، انکرتکست بک لینک هاست. در‌صورتی‌که بک لینک و پیوند های سایت دارنده کلمه و واژه کلیدی متبوع شما باشند، بالطبع اثر بیشتری در دستیابی سکو فراتر در جستجوی آن واژه کلیدی خواهد داشت.

4. اعتبار وبسایت
وب پر از صفحه ها اسپم میباشد. حتی اشخاصی داعیه می نمایند که 60% محتوای اینترنت را صفحه ها اسپم تشکیل داده اند. برای جداسازی محتوای اسپم از سایر، موتورهای کاوش از سیستمی برای اعتبار سنجی تارنما ها به کارگیری می نمایند. استخراج بک پیوند از سایت های دارای اعتبار میتواند منفعت بهتری برای تارنما شما به همراه داشته باشد. برای مثال وبسایت دانش کده ها، مرکزها دولتی و سازمانهای محرمانه دارای اعتبار میتوانند از سیرتکامل وبسایت های دارای اعتبار محسوب می گردند.

5. لینک های فرنگی
لینک های اسپم به طور دو طرفه کار می نمایند. اینترنت سایتی که به دیگر سایت اسپم پیوند میدهد، احتمالا خویش نیز اسپم محسوب می شود. موتورهای کاوش با نگاه به لینک و پیوند های فرنگی شما، میتوانند میزان اسپم بودن وب سایت شما‌را شناسایی نمایند. بنابراین در لینک های فرنگی خویش دقت کرده و به وب سایت های اسپم پیوند ندهید.

6. بروزرسانی
حصول لینک ها به طور مداوم قادر است تاثیری توانمند در قیمت آنان داشته باشد. وب سایت هایی که مجال هاست بک لینکی استخراج نمی کنند وب سایت هایی منسوخ از حیث گوگل به نظر می رسند. گوگل و بقیه موتورهای کاوش از این حد در نظارت محبوبیت تارنما سود میبرند.

7. اشتراک در شبکه های عمومی
چنانچه چه نگاه موتورهای کاوش به لینک و پیوند های شبکه های مردمی نسبت به دیگر اشکال پیوند های مختلف است، البته با این وجود به نحوی متفاوت آنان‌را در لحاظ می‌گیرند. ولی دراین مورد شبهه ها متعددی وجود دارااست، ولی می اقتدار پیش گویی زد که در شکل اشتراک گذاری زیاد لینک و پیوند های وب سایت شما در شبکه‌های‌مردمی، آن ها از این مورد تحت عنوان فاکتوری در ارزیابی محبوبیت تارنما شما استفاده نمایند.

فعالیت بیشتر شما در شبکه‌های‌مردمی و حضور لیتک های بیشتری از تارنما شما در آن بر روی ارتقاء مارک شما مفید بوده و این چنین نیز می‌توانید از تاثیرات غیر بدون واسطه آن در ارتقاء مرتبه وبسایت برخوردار گردید.

مبانی پیوند سازی
لینک سازی هنریست که تحت عنوان یک معضل بر انگیز ترین شغل ها در seo محسوب گردیده و اثر متعددی می‌تواند در توفیق تارنما به حساب آورده می شود. لینک و پیوند سازی نیاز به نوآوری، صبر و کمی بودجه نیز داراست. هیچ دو کمپین لینک سازی شبیه یکدیگر نبوده و مدل لینک و پیوند سازی شما بیشتر به شخصیت وبسایت شما متعلق میباشد. به دنبال به معرفی سه نوع روش کلی در پیوند سازی پرداخته ایم:

1. لینک و پیوند های طبیعی
لینک و پیوند هایی میباشند که به طور طبیعی و از طرف دیگر تارنما ها به شما داده میشوند. این لینک و پیوند ها غالبا به‌این ادله به تارنما شما داده می شوند که محتوای پیوند گردیده دارنده چگونگی و داده ها بسیار متعددی از لحاظ وبمستر سایت لینک دهنده بوده میباشد.

2. لینک و پیوند سازی دستی
دارای تخصص seo تارنما این سیرتکامل پیوند ها را با کارایی خویش و تصویب تارنما در دیرکتوری ها به دست می آورند. به عنوان مثال میتوانید مطلبی را برای یک متخصص ارسال نمائید تا در شکل پذیرش داده ها شما، آن محتوا به همراه لینک و پیوند در وب سایت وی منتشر خواهد شد.

3. لینک و پیوند سازی توسط خویش ما
بخش اعظمی از وب سایت ها مانند انجام های گفتگو به ما اذن می‌دهند تا با نام نویسی در آن‌ها بتوانیم مبادرت به نشر محتوا و تصویب پیوند کنیم. اثر این سیرتکامل لینک و پیوند ها شاید نسبت به دو آیتم گذشته کمتر باشد، البته با دقت به فضای بزرگی که در آن وجود دارد، موفق لینک و پیوند های تارنما ها را تشکیل می‌دهد. می بایست توجه داشته باشید که در ایجاد کرد این پیوند ها طبیعی کار کرده تا به وسیله گوگل محکوم به مشابه سازی نشوید.

تحت عنوان یک متخصص seo این در دست شماست که به چه شکل در حوزه لینک سازی سپرده گذاری فرمائید. یکی شایسته ترین شیوه امور اینست که در بک پیوند های تارنما خویش تنوع ساخت‌و‌ساز کرده و از کلیه شیوه های ممکن به کار گیری فرمایید. مجموعه بک لینک هایی که دارنده یک الگوی مشخص بوده و از دید گوگل همسان سازی به لحاظ رسد، غالبا از طرف آن‌ها نادیده گرفته می‌گردد.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: